Konsumenternas
Bank- och finansbyrå

Fondbolagens förening är en av huvudmännen bakom Konsumenternas Bank- och finansbyrå som ger privatpersoner opartisk information och vägledning utan kostnad. En av byråns viktigare uppgifter är att fånga upp konsumentproblem på det finansiella området och återföra dessa till myndigheter, företag och branschorganisationer.

Stiftelsen Konsumenternas Bank- och finansbyrå startades 1994 med syftet  att driva en självständig rådgivningsbyrå som genom information och vägledning ska hjälpa konsumenter i frågor som rör banker eller andra kreditinsitut samt fond- och värdepappersbolag.

Bakom stiftelsen står Finansinspektionen, Konsumentverket, Svenska Bankföreningen, Svenska Fondhandlareföreningen och Fondbolagens förening.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå

På webbplatsen Konsumenternas.se samarbetar Konsumenternas Bank- och finansbyrå med Konsumenternas Försäkringsbyrå för att ge opartisk information och vägledning till privatpersoner, i frågor som rör bank, försäkring och andra finansiella tjänster. 

Kontakt

Telefonnummer till byrån är: 0200 - 22 58 00 eller +46 8 22 58 00 (från utlandet). Telefontid är vardagar klockan 9-12.

För ytterligare kontaktinformation, fakta med mera, se byråns egen webbplats.

Hallå konsument

Hallå konsumentHallå konsument startade i mars 2015 och är en portal med information till konsumenter om frågor före och efter köp. 

Bakom tjänsten står Konsumentverket i samarbete med tolv myndigheter, de fyra konsumentbyråerna och kommunernas konsumentverksamhet. För informationen om fonder står Konsumenternas bank- och finansbyrå.

Här hittar du Hallå konsument

Webb: hallakonsument.se

Telefon: 0771 – 525 525 

E-post: info@hallakonsument.se

Facebook: facebook.se/hallakonsument

Twittertwitter.com/hallakonsument

Skriv ut Tipsa om den här sidan