Fondbolagens förening söker serviceinriktad Office Manager

[2019-01-29] Nu söker vi dig som vill bli vår nya Office Manager med uppdraget att ta hand om föreningens kontor och reception. Du får en nyckelroll i att se till att medlemmar och anställda trivs. Du har stor möjlighet att ta initiativ som utvecklar föreningen och bidrar till en trevlig arbetsmiljö.

Fondbolagens förening verkar för en sund bransch i spararnas intresse. Nöjda fondsparare är en förutsättning för en framgångsrik fondbransch. Redan när Fondbolagens förening grundades 1979 var uppdraget att ta tillvara fondspararnas och fondbolagens gemensamma intressen. I dag har Fondbolagens förening 48 medlemsbolag, som tillsammans förvaltar merparten av fondsparandet i Sverige. Medlemsbolagen representerar en mångfald av fondbolag av olika storlek. Föreningen har dessutom många associerade medlemsbolag med anknytning till branschen.  Föreningens kansli består av 10 personer och är beläget i trevliga lokaler i centrala Stockholm.

Huvudsakliga arbetsområden

Som Office Manager har du ansvar för alla kontorsfrågor, från material och utrustning till avtal med leverantörer. Du ansvarar för kontorets receptionsfunktion, och medverkar till att besökare och föreningens medlemmar får ett bra och välkomnande bemötande. Telefoni och post är också ditt ansvar.

Föreningen genomför seminarier och möten såväl på kontoret som i externa lokaler. I tjänsten ligger att hantera lokalbokningar, deltagarhantering och praktiska förberedelser i samband med dessa. Du ansvarar för föreningens medlemsregister, och för att vi har rätt kontaktuppgifter för våra nyhetsbrev och inbjudningslistor.

Som Office Manager kommer du också att vara kontaktperson gentemot föreningens externa ekonomifunktion. I denna roll kommer du att hantera en del kontering av fakturor. Du hanterar sjukanmälningar, semesterplanering och tidsrapportering för övriga anställda.

Föreningen administrerar även medlemmarnas rapportering av fondkurser. I dina arbetsuppgifter ingår att vara kontaktperson för frågor kring rapporteringen och hantera avtal med nya kursrapportörer.

Din profil

Tjänsten passar dig som trivs i sociala sammanhang med en mångfald av olika arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du har ett sinne för detaljer och tar egna initiativ vid behov. Du får ett stort ansvar och kan jobba självständigt. Du är servicemedveten och får saker att hända. Personliga egenskaper är avgörande för tjänsten.

  • Vi ser att du har flerårig erfarenhet från liknande jobb sedan tidigare.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
  • God datorvana, särskilt vad gäller Officepaketet.
  • Det är bra om du har en eftergymnasial utbildning.
  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från bank- och finansbranschen eller en annan branschorganisation.

Övrigt

Tillträde i maj eller efter överenskommelse.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid men omfattningen kan diskuteras. 

Arbetsplatsen ligger centralt i Stockholm.

Ansökan och kontakt

Ansökan bör skickas till oss senast den 15 februari. Intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före detta datum. Ansökan skickas till fredrik.pettersson@fondbolagen.se

Vid frågor om tjänsten kontakta Fredrik Pettersson, vice vd Fondbolagens förening.

Postadress:

Fondbolagens förening

David Bagares gata 3

111 38 Stockholm

Skriv ut Tipsa om den här sidan